2011. január 26., szerda

Túrós-gombás quiche (tojásmentes)

Ma van a legnehezebb nap az egyhetes méregtelenítésben, csak folyadék... Na, nézzük mit is ennék, ha lehetne, bár már lassan a rántott vasszöget is, panír nélkül. Szóval a nyársak mellett egy másik nagy kedvenc kajacsalád, a quiche-ek társasága. A Wikipédia szerint "kis"-nek kell ejteni, de az ugyebár a nagy ellentéte, szóval mi kucsinak hívjuk. Igazából viszonylag gyorsan elkészül és mehet rá mindenféle maradék zöldség, vagy amolyan nincsötletem mibetegyem típusúak. A lényeg, hogy legyen otthon liszt, sajt, tejföl. A tésztáját már régóta egy jól bevált receptből készítem, ami először azért nyerte el a tetszésem, mert nincs benne tojás (az nem mindig van itthon), aztán azért, mert finom. 

Hozzávalók a tésztához:
20 dkg liszt
10 dkg puha vaj
70 ml jéghideg víz
csipet só

A hozzávalókat gyorsan összegyúrom, gombócot formálok belőle, lefedtem és betereltem a hűtőbe 20 percre. Ha a feltét már készen van és gyorsan kéne a tészta, akkor a mélyhűtőbe teszem 10 percre. Majd jön a feltét.

Hozzávalók a feltéthez:
25 dkg túró
1 nagy fej hagyma
3 evőkanál tejföl
2-3 marék kockázott szalonna
3-4 fej gomba (esetleg konzerv gomba)
fél csokor petrezselyem
reszelt sajt a tetejére
só, bors

Először a szalonnát egy serpenyőbe feltettem süldögélni. A hagymát szeletekre vágtam és ment a szalonna mellé. Közben a túrót kikevertem krémesre a tejföllel, tettem bele egy csipet sót és az apróra vágott petrezselymet. Mivel mostanában ritkán jutok ki a piacra, ezért legutóbb vettem néhány csokor petrezselymet és lefagyasztottam őket. Nem az igazi, de még mindig jobb a szárítottnál. Sajnos a gomba szintén a piachiányosságaim miatt lett most konzervből. A tésztát kinyújtottam az ideje lejárta után és szépen elegyengetve egy kis peremet is csináltam neki a jó kis szilikonsütőmbe. Ha nem szilikonformában sütjük, akkor érdemes kivajazni a tepsit. Óvatosan megszurkáltam a tésztát és ment vissza telelni. A sütőt begyújtottam, majd kivettem a tésztát a hűtőből. Először a hagymás szalonna ment rá, aztán a petrezselymes túró, a felszeletelt gomba, végül bőségesen befedtem reszelt sajttal az egészet. Ezután még egyszer betettem a hűtőbe a megpakolt tésztát 5 percre, így tényleg omlós lesz. Az előmelegített sütőben körülbelül háromnegyed órát sütöttem, de nem tudom mennyire átlagos a sütőm, szóval inkább azt mondom addig, míg a tetején a sajt kezdett megpirulni. A hagyományos francia quiche-t azért többnyire valamilyen tejszínes-tojásos masszával fedik be, de annyira nem rajongok a tejszínért, na meg az aztán tényleg ritkán van itthon. 


És a végén lássunk egy sorozatot a tészta feltét általi meghódításáról:









Köszönet a tészta receptjéért: http://kispad.hu/bilagit/200601/quiche.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...