2011. március 12., szombat

A fánk újjászületése

Ma nagyon jót kirándultunk a volt kollégiumi szobatársaimmal. Jó nagy utat tettünk meg (Normafa, János-hegy, Libegő, aztán Gellért-hegy). Mire hazaértem, már nagyon elfáradtam. Gyors vacsinak ütöttem össze ezt a kis szénhidrátdús finomságot. Szegény fánkjaimat ugyanis nem ettük meg mind, mára meg kiszikkadtak... Így hát nekiálltam átkonvertálni a fánkcsigákat és fánkkorbácskákat, meg copfokat valami újjá. 

Sütés előtt
Hozzávalók:
szikkadt fánk (lehet helyettesíteni esetleg kiflivel)
1 csomag vaníliás pudingpor
fél liter tej
5 dkg dió
3-4 evőkanálnyi meggylekvár
2 evőkanál cukor
kevés vaníliás porcukor

A fánkokat kisebb darabokra tördeltem és egy kivajazott tepsiben landoltak. A pudingport kikevertem egy kevés tejjel és a cukorral, majd hozzáadva a többi tejet, kevergetés mellett megfőztem. A fánkra öntöttem a pudingot, rá házi meggylekvár pöttyöket tettem (első teljesen egyedül készített lekvárom :), majd megszórtam durvára tört dióval és vaníliás porcukorral. Így ment be az előmelegített sütőbe körülbelül 20 percre. Egy picit az aranygaluskára emlékeztetett. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...