2011. május 2., hétfő

Lángos salátával

Vacsorára készítettem valamikor régen ezt a fogást, de valahogy most jutottam csak odáig, hogy fel is tegyem a blogra. A nem túl egészségesnek mondható lángos egy kis salátával megszelídítve.

Hozzávalók a lángoshoz:
1 dkg élesztő
1,7 dl tej
1 dl tejföl
25 dkg búzaliszt
8 dkg rétesliszt
só ízlés szerint
kevés cukor

Langyos tejben felfuttatjuk az élesztőt egy kevés cukor segítségével. Egy nagyobb tálba mérjük ki a liszteket, adjuk hozzá a tejfölt, a közepébe csináljunk mélyedést, abba mehet a felfuttatott élesztő. Összegyúrjuk, majd megsózzuk. Ha túl lágy lenne, adunk hozzá még egy kis lisztet. Meleg helyen, letakarva kb. fél órát kelesztjük. Miután megkelt, rudat sodortam belőle, amit felvágtam kisebb darabokra. Ezeket kb. fél cm vastagra kinyújtottam és mentek a forró olajba sisteregni. Ha nem akarjuk egyszerre mindet megenni, akkor egy héitg eláll hűtőben a tészta. Az eredeti recept szerint kiolajozott zacskóban jó tárolni, én csak egyszerűen két tányér közé tettem, előtte meg kicsit beolajoztam a tésztát. Annyit változtattam még a mennyiségek harmadolásán kívül, hogy tettem bele réteslisztet, amitől ropogós lett a tészta, nem pedig olyan "lángososan lágy". Ha nem ilyenre szeretnénk, akkor 33 dkg búzalisztet használjunk.

Hozzávalók a salátához:
fél fej saláta
fél konzerv kukorica
egyharmad kígyóuborka
póréhagyma
2-3 retek
2 paradicsom
fél csokor petrezselyem
kevés olívaolaj
pici só

A  mindent megmosunk, lecsepegtetünk. A salátát összetépkedjük kis darabokra, az uborkát, retket, paradicsomot felvágjuk, a póréhagymát felkarikázzuk. Mindent egy tálba teszünk, az apróra vágott petrezselymet hozzáadjuk, meglocsoljuk egy kevés olívaolajjal, megsózzuk és jól összeforgatjuk. Külön öntetet most nem készítettem hozzá,  mert rápakoltuk a lángosra a salátát és tettünk rá tejfölt, megborsozva, megsózva.




1 megjegyzés:

  1. Legalább a salátával lehet nyugtatni a lelkiismeretet, hogy mégse hízlalom magam annyira :)
    Nekem kefíres lángos receptem van anyutól, de már ezer éve készítettem, mert azuram nem szereti, ha büdös tőle a konyha.... pedig milyen jó is az...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...