2011. július 27., szerda

Jackfruit, cukornadle es piros banan

Nehany kuriozumrol szeretnek nektek irni, amiket itt kostoltam Del-Indiaban. 
A jackfruitot mar emlitettem, de nemreg sikerult beszerezni egyet es vegre megkostolhattuk. Kellemes ize van, kicsit emlekeztet a sargadinnyere. Ahogy felszeletelik, mindegyik reszben van egy nagyobb fenyes, fekete mag. Eleg rostos es ledus, nekem izlett. Igen elterjedt gyumolcs ez itt Azsiaban, megsem hallottam rola meg soha. Lattam fat is, amin nonek ezek a gyumolcsok, hat nem szeretnek alatta allni, amikor lepottyan, mert eleg meretesek es nehezek. 
A cukornadlerol mar hallottam, de nehez volt viszonylag tisztanak tuno presgepet kifogni... Mivel mar azert elegge hozzaedzodott a szervezetem is a helyi tiszasagi viszonyokhoz, ugy dontottem kiprobalom. Itt Satankulamban nem lehet ilyet kapni, az egyik hetvegi kis kirandulas alkalmaval kostoltam meg. Sargas-barnas szinu lotty, feheres habbal a tetejen, de az ize kellemesesn edes. Meglepetesemre a hab alatt meg nehany jegkockat is talaltam, aminek nem nagyon orultem, mert ki tudja milyen vizbol keszitettek es ez itt eleg veszelyes a Dengue-laz miatt, de mazlim volt, semmi bajom nem lett. Egy pohar 40 Ft es kimondottan jol esik a 38-40 fokban (most lehules van :)
A piros bananon elegge meglepodtem, itt Satanban csak ritkan lehet kapni, de a szomszedos tartomanyban, Keralaban elegge elterjedt. Ezek is kisebbek az otthon kaphato bananoktol, de ugyanolyan koverek. Az ize nem sokban ter el a sarga tarsaetol, talan valamivel edesebb, csak a bore egett le :) Egy darab eleg draga az itteni viszonyokhoz kepest, 24 Ft, mig a sarga tarsabol egy darab 4-8 Ft :)
Egyebkent ma fel eves az ilike, nem hittem volna az elejen, hogy ilyen kitarto leszek :) Mindenkinek koszonet, aki neha-neha benez a blogra! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...