2012. október 4., csütörtök

Majdnem indiai bundás zöldségek

Néhány hete nosztalgiázás végett egy indiai étteremben ettünk, a Maharajában. Autentikus, finom és a látszat ellenére simán jól lehet lakni az adagokkal, de nem olcsó hely. Árak szempontjából mérsékeltebb a Hathi indiai kifőzde, ahol szintén jókat lehet enni, a naanokat ki ne hagyjuk, ha ott járunk. 

A Bécsi úti Maharajában párom a bevált Malai Kofta névre keresztelt sajtgombócokat ette kesudiós szószban, én pedig zöldséges pakorát. Karfiol, hagyma, krumpli és brokkoli fűszeres bundában sütve. Mellé mentás-zöldmangós szósz, gyönyörű élénk zöld színnel és egy másik, mézeskalácsosabb barna szósz. Hasonlókat kint is ettünk, csak sokkal vékonyabbra vágták a zöldségeket, banánt hozzá. Volt, amelyik narancssárga és amelyik sárga bundában volt sütve, a piacon, buszállomásokon lehetett kapni őket, darabja 4-6 Ft-ért. Mondom én, hogy érdemes kimenni :)



Felbuzdulva az ízeken otthon előkaptam South Indian Vegetarian Kitchen (Dél-Indiai Vegetáriánus Konyha) című könyvecském és Bajji, angolul Vegetable fritters néven meg is találtam. Nem keseredtem el, hogy nincs otthon rizslisztem, meg bagolyborsó lisztem (utóbbiról soha nem is hallottam, jó, ha sima liszt és rétesliszt van a kredencben). A fűszereknél is hiányosságokkal küzd a konyhám, pedig azt hittem, abban legalább jó vagyok. No, de most valahogy nem találtam ördöggyökeret, más néven bűzaszat és ördögszar. 


Hozzávalók:
liszt
1 tojás
1,5 teáskanál curry fűszerkeverék
víz
pici só
krumpli
hagyma
cukkíni
sütőtök
olaj a sütéshez

Hogy pontosan mennyi lisztet és vizet adtam a tésztához, azt persze nem tudom, mert szemre mértem. A lényeg, hogy palacsintatésztánál valamivel sűrűbb állagú legyen. A curry sótartalmának függvényében adtam hozzá még egy kevés sót, aztán a meghámozott, szeletekre vágott zöldségeket belemártottam és forró olajban kisütöttem. Mellé párom készített mentás szószt, amivel még kísérletezünk, de jó úton haladunk (erről nem kérdeztem meg a szülinapomra kapott, ablakban álló mentabokrot). Adhatunk mellé egyébként egyszerű, enyhén megsózott joghurtot. 

Bár az elején a bundás sütőtök sikerében nem voltam biztos, párom szerint az volt a legjobb. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...