2011. február 4., péntek

Póréhagymás tészta fokhagymás sajtmártással

Gyors és egyszerű pénteki húsmentes tészta. Ha nem is pénteken, de egyszer egy héten mindig húsmentesen főzök. Apellálni nem lehet. Ennyi szünet kell a szervezetnek, még a csúcsragadozó pároménak is. Ilyenkor többnyire főzeléket, ritkábban valamilyen tésztát készítek. (Már hallom a duzzogást, hogy ezen a héten már vitt egyszer a kedves tökfőzit főtt tojással...) Hát, az élet nem habostorta :)

Hozzávalók:
enyhén sós vízben kifőzött tészta
darabka póréhagyma
darabka sajt (most trappista)
3 gerezd fokhagyma
4 evőkanál olívaolaj
2 evőkanál sima búzaliszt
kevés tej
só, bors

Először kifőztem a tésztát. Jelen pillanatban eszméletlen raktárunk van ilyen rövidebb fajta metéltből. Legutóbb, amikor a nagyinál voltam, adott 4 darab fél kilós zacskót... Már rengeteg grízes tészta készült belőle, meg mákos, de még mindig van két zacskóval. Erre gondolván bevásárláskor egy ideje nem veszek tésztát. Szóval csak ilyen van itthon, pedig ehhez pillangótészta, orsó vagy szarvacska jobban illene. Na, mindegy. Abból főzünk, ami van. Míg a tészta fő, addig elkészítem a sajtmártást. Ehhez felmelegítem az olívaolajat, kicsit megfuttatom rajta a fokhagymát, aztán beleteszem a reszelt sajtot, hozzáadom a lisztet és csomómentesen elkeverem. Hozzáöntöm a tejet és besamelmártás állagúra főzöm. Sózom, borsozom és kész is. Ha nagyon sűrű lenne, akkor adok még hozzá tejet. Egy másik lábosban, szintén két kanál olívaolajba megfuttatom a póréhagymát. Sóztam, borsoztam. Aztán a leszűrt tésztára ráöntöttem a fokhagymás sajtmártást, arra pedig a póréhagymát. Egy színfolt gyanánt tettem a tetejére pritaminkockákat. 
Meglehetősen elnagyoltan vázoltam most az arányokat, de valahogy így. Olyan érzésre pakolgattam mindent, sűrűn kóstolva. Szívem szerint több fokhagymát tettem volna a mártásba, de nem akartam, hogy párom munkatársai rossz néven vegyék a főztöm :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...