2011. február 4., péntek

Mangalica fesztivál 2011

Lehet, hogy a mai ebéd húsmentes volt, de ami utána jött... A Vajdahunyad Váránál negyedik alkalommal került megrendezésre a Mangalica fesztivál. Aki teheti, feltétlenül látogasson ki! Ma egy kicsit hideg volt, és a krampampuli, meg a forralt bor is csak ideiglenesen hat, szóval vagy sorban kell inni őket, vagy melegebben felöltözni, de a kettő nem zárja ki egymást. Jó hír, hogy aki vezet, annak sem kell "csak" a teára hagyatkoznia melegedés céljából, mert lehet kapni forralt bio szederlevet. Rengeteg stand roskadozik a jobbnál jobb sonkák, kolbászok, hurkák, szalonnák és májkrémek alatt. Szinte mindenhol kínálnak kóstolót is. Az édesre sósat, sósra édeset elve alapján sokféle remek minőségű kézműves édességet is lehet kapni. A Chocolitza égisze alatt akár egyszerre lehet hódolni mindkettőnek, a mangalica töpörtyűs belga csokijuk igazi különlegesség, de fogyókúrásnak nem mondható. Lehet kóstolni kézzel készült marcipángolyókat is, amiket forró csokiba mártanak és kívánság szerint szórják meg manduladarabokkal, mogyoróval, vagy kókusszal. Én a fehércsokiba mártott mandulásat próbáltam ki, mennyei volt. Nehéz megálljt parancsolni magunknak a sajtok utcájában is. Magamban így neveztem el a magyar tejtermékeket kínálók standjait. Itt aztán a vegetáriánusok is tobzódhatnak. Kóstoltam parenyicát, camambertet, ordasajtot és egy évig érlelt, majd vörösborban áztatott kecskesajtot is. Na, utóbbinak nagyon intenzív íze volt, mintha lenyeltem volna egy fél kecskét. Ordából vettem 35 dkg paprikás-snidlingest a Somasajtnál. Isteni és 1000 Ft egy kiló! Mialatt ezen olvadoztam, egy néni mellettem mindenképpen olcsó trappistát akart kiverni szegény árusból... Hát hová tette az ízlelőbimbóit a néni!? Itt végre el lehet egy kicsit szakadni a trappistától, amit nem mondom én is szeretek, de  hétköznapokon. Ez meg fesztivál és kész. És ha már mangalica, akkor azért megemlítem a húsokat is. Főleg kolbászkákat kóstoltam, de őszintén megvallva némelyik nekem ízetlennek tűnt. Persze megfordítva a dolgot azt mondhatjuk, hogy 100 % hús. Amikre rákattantam, azok a csípős kolbászok, vettem is egy szép szálat a Kövér Tanyánál. Alattomosan utólag csíp, de nagyon finom! Azt hiszem, nem kellett volna előtte ebédelnem... A legjobb az egészben mégis az volt, hogy nagyon jó hangulat van kint! Mindenki viccelődik a kolbászokon, meg lehet jókat beszélgetni az árusokkal, sőt az egyik mézes bácsi felajánlotta, hogy a fokhagymás méz megkóstolása után is hajlandó lenne megpuszilni, mire egy drága nénike tettetett ártatlansággal odafordult és megkérdezte: "Engem akar megpuszilni?" :)
Így hát tessék szépen felöltözni és kiballagni, aki teheti, már csak a hangulatért is és mert úgyis egy csomó dolgot biztosan kifelejtettem. A belépés ingyenes, további információk a fesztivál honlapján: http://www.mangalicafesztival.hu/.

És egy kis képes összefoglaló és kedvcsináló a végére:
Zsanna-manna malackái tömény aszalt gyümölcsből és olajos magvakból
Csudajó a golyó!
"Hogy nézni is tereh"
Hát van szívünk ezeket a drágákat megenni!? A választ mindenki adja meg maga.
"Szem-szájnak ingere"
A szerzemények: füstölt-csípős mangalicakolbász, camambert és ordasajt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...