2011. február 21., hétfő

Sárgabarackos-túrós töltött zsemle görög joghurttal

Szeretem ezt az egyszerű kis desszertet, de nálam ebédre is elmegy. Most felturbóztam a nagyiféle túróval töltött zsemlét. Érdekes felfedezésre tettem szert az alapanyagok beszerzése közben: ha az ember lánya akar, akkor nem talál szikkadt zsemlét. Nincs, soha nem is létezett! Az árusok nagy része olyan felháborodottsággal nézett rám, mintha minimum valami tisztességtelen ajánlatot tettem volna.  Egyszerűen hiába jártam végig az összes pékséget a piacon, sehol sincs szikkadt zsemle, de még tegnapi se. A legjobb a maradék zsemle, de hát olyan meg nálunk nincs :), vagy ha van is, az már olyan, hogy csak morzsának való. 

Hozzávalók:
6 darab zsemle
30 dkg túró
15 dkg görög joghurt
10 dkg aszalt sárgabarack
egy marék mazsola (kihagyható)
2 csomag vaníliás cukor
5 evőkanál porcukor
1 egész tojás
1 pohár tej

A konyhai ténykedés kezdete nagyon brutális. A zsemléket megskalpoljuk, kibelezzük és betesszük a sütőbe egy kicsit szikkadgatni. Ha ezen túl vagyunk épp idegekkel, akkor már mindent kibírunk. A következő fázisban a zsemlebelet összekeverjük a túróval, 10 dkg görög joghurttal, tojással, porcukorral, vaníliás cukorral, az összevágott aszalt sárgabarackkal (nyáron frissel még jobb :), mazsolával és kevés tejjel, hogy közepesen lágy krémes masszát kapjunk. A mesterségesen megszikkasztott zsemléket incifinci ideig beáztatjuk, majd megtöltjük krémmel, a tetejüket visszahelyezzük és megkenjük a maradék görög joghurttal, pici porcukrot is szórhatunk rá. Az előmelegített sütőben sütőpapíros tepsin 15 percig hagyjuk a zsemléket. Ha mást nem készítünk utána, akkor 10 perc múlva kapcsoljuk ki a sütőt és 5 percig hagyjuk még bent a zsemléket. 

Most pedig elárulom, hogy mi az a barna cucc a bal alsó sarokban lévő zsömlében. Tegnap vettem egy zacskó Pöttyös 10 pontos-t, kókuszos ízesítéssel, nagyon olcsón. Néhány napon belül lejár, de hát úgyse marad arra ideje :) A maradék 3 darabot elrejtettem egy-egy zsömlében. Valahogy két ilyen eddig az én tányéromra került... pedig nem akartam megjegyezni, melyekben volt a meglepi :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...