2011. március 8., kedd

Két ebédet egy csapásra: töltött gomba és tejszínes-petrezselymes húsos tészta

Ez a recept igazi két ebédet egy csapásra típusú. Ideális, amikor az ember lánya/fia tudja előre, hogy rohanósabb napjai lesznek. Egyik napra jöhet a töltött gomba, másnap meg csak egy kis tésztát kell kifőzni, a feltét már megvan hozzá. Csak úgy csendben jegyzem meg, hogy olyankor is kiváló, amikor a család nem hajlandó kétszer egymás után ugyanazt enni... Persze ez nálunk nem jellemző :)


Hozzávalók:
6 szép nagy gomba
50 dkg pulyka darált hús
1 nagy vöröshagyma
1 csésze tejszín
1-2 evőkanál zsemlemorzsa
1 csokor petrezselyem
pici olívaolaj
só, bors
tejföl
reszelt sajt
3 teáskanál zöldborsó pesztó

A hagymát összevágom, olajon megdinsztelem, utána mehet a serpenyőbe a darált husi is. Sózom, borsozom. A gombákat megpuculom, megmosom, lábukat kitöröm és apróra vágom. A gombák lába mehet a husi mellé.  Amikor már majdnem átsült a hús, ráöntöm a tejszínt. Ha túl sok levet engedett volna, akkor megszórom 1-2 evőkanálnyi zsemlemorzsával. Végül az apróra vágott petrezselymet is hozzáadom. A gombákat  megtöltöm a darált húsos keverékkel, sütőpapírral kibélelt tepsibe teszem őket. A tetejükre egy-egy teáskanálnyi tejfölt teszek, megszórom reszelt sajttal és fél-fél teáskanálnyi zöldborsó pesztó is került a tetejükre. A gombákat körülbelül 40 percig sütöttem előmelegített sütőben. 

A gombákhoz körülbelül a darált hús fele fog kelleni, a többit eltettem másnapra és főztem ki hozzá szarvacska tésztát. Tetejére tejfölpöttyöt tettem, de lehet rá reszelt sajtot is tenni, hogy kiadósabb legyen. 


6 megjegyzés:

  1. Telepátia! Én is nemrég tettem fel a töltött gombát, amit hétvégén csináltam :) csak nálunk kuszkusszal volt töltve. Ez a darált húsos is nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Én is szoktam töltött gombát készíteni, mert imádjuk.Nagyon guszta a tied is.

    VálaszTörlés
  3. A kuszkuszos is tetszik Móni! Köszi Kati! :) Ti mit tesztek hozzá, hogy ne tocsogjon? A kuszkusz felszívta a gomba levét?

    VálaszTörlés
  4. Titi, Te kitaláltad az én álmom ?? Gombaimádó vagyok, s így pulykahússal töltve, valami csodás.
    S látom nálatok is találékonynak kell lenni, hogy a maradékot másnap uj ételként tálalhassunk. Igy csináltam én is annóm, amikor a gyerekek már nem ették meg a maradékot. Másnap, meg ujjongtak a finomságért :)

    VálaszTörlés
  5. Hát igen Viki, pedig nálunk még nincs is picúr :) Nem baj, néhány ilyen hákli még fejleszti a kreativitást :)

    VálaszTörlés
  6. Nekem nem tocsogott, egy nagyon pici lé folyt ki belőle, így lehet, hogy a kuszkusz tényleg felszívta. Mondjuk jól megtömtem vele a kalapokat, az igaz....

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...