2011. március 15., kedd

Szerecsendiós sárgaborsófőzelék

Ritkán teszek fel főzelékekről receptet, pedig nagy kedvenceim és heti egyszer minimum terítéken vannak. Valahogy nem olyan dekoratívak, hogy fényképezzem őket, meg eleve ezek annyira hétköznapi receptek. De mégis... most muszáj! Egyeseknek furcsának tűnhet, de ez a kedvenc főzelékem. Sajnos míg otthon laktam, nem sokszor volt részem ebben a csodában, mert édesapám válóoknak minősíti már csak az illatát is. Rákérdeztem az okára, a katonaságnál ettek sárgaborsófőzelék-konzervet hidegen... Hát az biztos nem a legfinomabbak közé tartozott...



Hozzávalók:
50 dkg sárgaborsó
1 nagy fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 zöldségleveskocka
2 babérlevél
1 kávéskanál szerecsendió
1 teáskanál pirospaprika
kevés olívaolaj
só, bors, esetleg vegeta

Ez a mennyiség kéttagú családunkra kicsit túlméretezett, bármennyire is sokat képes vagyok belőle megenni. Ezért a felét le szoktam fagyasztani. A sárgaborsót a felhasználás előtt legalább 4-5 óráig áztatom, de a legjobb, ha egy egész éjjelen át ázik. A sárgaborsó bőven férjen el a tálban, mert meg fog duzzadni. Másnap alaposan átöblítem. A felaprított hagymát és az összezúzott fokhagymát az olívaolajon megdinsztelem, majd miután kicsit lehűlt, hozzáadom a fűszerpaprikát, összekeverem és jöhet a sárgaborsó. Dupla annyi vízben tegyük fel főni, mint amennyi ellepi, de ne többe. Így nem kell sűríteni, tehát egészségesebb. Hozzáadom a leveskockát, a babérlevelet, a szerecsendiót, sózom, borsozom. Lassú tűzön főzöm és időnként megkeverem, főleg a vége felé. Legalább egy óráig főzöm. Én nem szoktam leturmixolni, most nincs is miben, szétfő magától és kellően krémes lesz. Fasírttal, virslivel, vagy pörkölttel tálalom a páromnak, de én inkább csak magában fogyasztom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...