2011. március 6., vasárnap

Vasárnapi ebéd

Nagy nap volt ma, ritkán fordul elő, hogy a szüleim jönnek hozzánk vendégségbe, többnyire mi szoktunk menni. Ám anya nemrég beteg volt, meg fáradt, úgyhogy gondoltam ne kelljen a vasárnapi ebéddel, meg a mosogatással küszködnie, elhívtam őket vasárnapi ebédre. Először szabadkozott, meg valami kisfecske ne etesse a nagyfecskét szöveggel próbálkozott, de nem volt hatásos :) A menüt nem árultam el, csak annyit, hogy leves lesz,  meg második (Ez volt a válaszom mindig arra is, ha kérdezték mi volt az ebéd az oviban). A leves orjaleves volt. Persze most nem sikerült annyira jól, mindig így van ez, ha az ember nagyon szeretné... Pedig most tettem bele zöldborsót, meg zellert, karalábét, kelkáposztalevelet is, bár a karfiol kimaradt. 
A második egy remek recept volt sedith-től: Fűszeres szűzérmék diós ropogóssal, köretként pedig zöldborsópüré és tejszínes-petrezselymes répa. Igazából most nem is terhelnék senkit az én leírásommal, Editnél mindenki megtalálja, meg a Kifőztük magazin idei második számában is. A változtatásom annyi volt, hogy rántott camabert is volt hozzá áfonyaszósszal. Mindkettő mirelit sajna, de így ezzel együtt elég volt a 60 deka szűzérme ötünknek. És meglepően jól harmonizált a camambert a körettel, a diós ropogóssal meg aztán pláne. A szerecsendiót kifelejtettem, meg a provence-i fűszerkeveréket is a bevásárlólistáról. Utóbbit kakukkfű, rozmaring és bazsalikom összekeverésével helyettesítettem. A fél kiló zöldborsópüréhez pedig két evőkanál tejföl helyett egy egész kis pohárral tettem és megszórtam kevés borssal is. Először idegenkedtek a zöldborsópürétől, öcsém arcáról leolvastam a gondolatot, hogy ő nem nyúl, hogy ilyeneket egyen, de amint megkóstolták, mindenkinek ízlett. Nagyon tetszett, hogy olyan jó színei voltak a köretnek, nem a krumplipüré egyhangú sápadtságát kellett nézni és ettől olyan friss, tavaszias érzete van az embernek. 
Mindenkinek ajánlom a receptet kipróbálásra, köszönhetően Editnek! :)

ui.: és hogy a desszert mi volt? Hát próbálom anyát rávenni egy vendégposztra ;)



2 megjegyzés:

  1. Hmmm, nagyon jól néz ki! És az a camembert! No, már csak azért is odarohannék!:) Imádom!
    Mint írtam már, örülök, hogy végül mindenkinek ízlett.:) És még egésszéges is volt!:);)

    VálaszTörlés
  2. És, a legnagyobb dicséret drága öcsikémtől a facebookon:)
    M. wrote:
    "Majdnem elfelejtettem istenit kajáltam nálad tegnap naon tudsz nővérkém :)"

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...