2011. április 2., szombat

Az első bablevesem

Életem első bablevese :) Biztos nem tökéletes, de így már lesz miből kiindulni a következőhöz. Párom szerint kimondottam hasonlít az igazira. Egyébként a bableves miatt szerettem meg a sárgarépát. A fütyülős szöveget nem vettem be, de a bablevesből kivett, semmivel össze nem hasonlítható édes répa meggyőzött arról, hogy a sárgarépa igenis jó dolog :)


Hozzávalók: 
20-25 dkg bab
1 paradicsom
1 fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
10 dkg füstölt lapocka kockára vágva
1 teáskanál köménymag
1 babérlevél
2 nagyobb krumpli
1 fehérrépa
4 sárgarépa
1 szál petrezselyem
2 gulyásleveskocka
2 teáskanál pirospaprika
fél csésze nokedli
1 teáskanál Erős Pista
só, bors, vegeta
kevés olívaolaj

A babot bő vízben beáztattam másfél nappal a felhasználás előtt. A hagymát összevágtam és megdinszteltem kevés olajon, aztán rádobtam az összevágott paradicsomot. Mikor már majdnem teljesen szétfőtt a parcsi, félrehúztam a tűzről a fazekat és rászórtam a fűszerpaprikát és hozzáadtam a kockára vágott füstölt lapockát, meg a babot. Felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Beledobtam a leveskockát, a babérlevelet, a petrezselymet, köménymagot és megborsoztam. Lefedve addig főztem, amíg a bab már majdnem puha volt. Akkor hozzáadtam a répákat, krumplit, fokhagymát, meg a nokedlit is. A nokedli egy korábbi leveshez készült. 1 tojáshoz kevés sót adtam és annyi lisztet, hogy kemény tésztát kapjak. Pici darabokra csippentettem. Ennek az adagnak a fele került most a bablevesbe. Hogy ha friss csipetkét használunk, akkor kicsit később is elég beletenni a levesbe. A maradékot sokáig lehet tárolni, csak egy tányéron hagyjuk kiszáradni, aztán zacskózzuk be. Miután megpuhultak a zöldségek és a nokedli is, felönthetjük annyi vízzel, amilyen hígra szeretnénk a levest. Csak ezután érdemes sózni és vegetázni, mert a hús is eléggé sós volt. Ekkor mehet bele a Pista is. Forralunk rajta egyet és kész is van. Kiadós leves, második fogásként palacsintát ettünk hozzá. 

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...