2011. április 1., péntek

Rozsos zsemle

Ismét elővettem az Örömteli sütés című könyvemet. Igazából azért álltam neki zsemlét sütni, mert annyira nem volt kedvem kimozdulni, hogy még boltba se akartam menni. Mostanság szinte csak aludni járok haza, úgyhogy kimondottan vágytam egy békés délelőtti mütymörgésre otthon.


Hozzávalók 6 darabhoz:
10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt (RL190)
20-25 dkg búzaliszt + dagasztáshoz
2-2,5 dkg friss élesztő
1 evőkanál olívaolaj
1 kiskanál só
1 kiskanál cukor
2-3 dl langyos víz
lenmag, szezámmag, koriandermag a tetejére

2 dl langyos vízben, amihez hozzáadtam a cukrot, felfuttatom az élesztőt. Az olajat, liszteket, sót egy nagy tálban összekeverem, majd hozzáöntöm az élesztős vizet. Kézi mixer dagasztókarjával összedolgozom a tésztát, míg el nem válik az edény falától. Utána kézzel is 5 percig dagasztottam. Így lehet érezni, hogy kell-e még hozzá vizet adni, vagy eléggé ruganyos a tészta. Ha túl kemény lenne, akkor apránként adjunk hozzá langyos vizet. Letakarva meleg helyen 30-40 percig kelesztettem. Az ideje leteltével még egyszer átgyúrtam. A szakácskönyv 10 percet ír, de úgy érzem meghálálta a tészta a negyed órás dagasztást. Hengert formáltam a tésztából, 6 részre vágtam és kerek kis zsemléket formáltam belőlük. Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket, egymástól 4-5 centire, majd vizet permeteztem a tetejükre és szórtam rájuk szezámmagot, koriandermagot és lenmagot. Így mindegyik zsemléből 2-2 lesz. A magokat egy kicsit bele is nyomogattam a tésztába. Letakarva 1 órán keresztül kelesztettem. Végül előmelegített sütőben 30-35 percig sütöttem őket. Amikor kivettem a zsemléket, lespricceltem őket vízzel. A színükkel nem vagyok megelégedve... Ha tojássárgájával megkentem volna őket, szebb színük lehetett volna. Legközelebb :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...