2011. augusztus 20., szombat

Lecsó eltevése télire

Mint ahogy az előző posztban is sejtettem előre, megosztom veletek, hogyan tettünk el anyával egy rakat lecsót télire. Lecsót nem szoktunk eltenni, eddig valahogy nem hiányoltuk annyira, de mostanában nem sok húst eszem (csak halat, azt is ritkán), viszont télen sem szeretném hiányolni a zöldségeket és import spanyol paradicsomból nem lehet lecsót csinálni... Végül 9 nagy üveggel és egy kisebbel tudtunk eltenni, megosztozik rajta a két háztartás. És ismét kevesebb idő, energia és több móka volt az eltevés, így, hogy ketten csináltuk anyuval :)

Hozzávalók: 
1,5 kg hagyma
5 kg paprika
3 kg paradicsom
kevés extra szűz olívaolaj
1,5 teáskanál szalicil


A hagymapucolást önkéntesen magamra vállaltam. Egy orrot is eltakaró búvárszemüveg segítségével abszolváltam a feladatot, így megúsztam nagyobb bőgőrohamok nélkül. Ismét a bográcsban kezdtük a főzést, ám sajnos éreztem egy kavarás közben, hogy kicsit odakapta az alját, úgyhogy át kellett öntenünk egy másik lábosba. A hagyma után rátettük a paprikát, majd miután az egy kissé összeesett, ment hozzá a paradicsom. 1,5 evőkanál sót tettem bele, de ez ízlés kérdése. Miután jól megfőtt a paprika és a paradicsom is, elzártuk a gázt és a biztonság kedvéért 1,5 teáskanál szalicilt tettünk bele. Üvegekbe töltöttük a lecsót, a tetejükre extra szűz olívaolajat csorgattunk egy teáskanállal, így nem szárad be. Néhány percre ezeket is fejre állítottuk, mint a lekvárt, aztán mentek ők is a száraz dunsztba.

Frissítés: idén nem szalicilt, hanem nátrium-benzoátot tettem hozzá, ugyanennyi mennyiséghez 1,5 teáskanállal. 11 üveg lett belőle, de össze-vissza méretűek. Valamelyik jó lesz csak úgy feldobni egy pörköltet, valamelyikből meg konkrét lecsó lesz magában, tojással.

A menemenről, azaz a török lecsóról a linkre kattintva olvashattok. 


2 megjegyzés:

  1. Bizony jó lesz télire, mi sem szoktunk eltenni, de a párom édesanyja igen.

    VálaszTörlés
  2. Ha vizes késsel szeleteled a hagymát, nem fogja csípni a szemed. :-)

    szl

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...