2011. október 25., kedd

Fűszerek Indiából


Tudom, elég sokáig halogattam ezt a posztot, de most már megérett az elhatározás. A napokban kibontottam az első kintről hozott fűszerzacskót és a mai napon lesz a második nyilvánosság előtt tartott beszámoló az útról, úgyhogy az élmények feldolgozásának útján már egész jól haladok. Azért még mindig nagyon hiányoznak a lurkók, meg az ott megszokott élet, lassan már emlékként az ottani meleg is hiányozni fog, ismerem magam ennyire... Hát hiába, ehhez hasonló élmény és tapasztalási lehetőség csak nagyon kevés lesz az életemben, úgyhogy nagyon hálás vagyok érte a sorsnak!

No, akkor az önvallomás után megmutogatom azt a néhány fűszert és alapanyagot, amit kintről hoztam. Olyan nagy becsben állnak, hogy ki se bontottam őket eddig, mert mi lesz ha elfogy... hát akkor elfogy, végülis azért hoztam. 

A piacon kicsit nehéz volt a vásárlás, mivel egyedül mentem és az árusoktól nehéz volt megkérdezni, hogy mi micsoda és mire használják. A szakácsnőnktől hiába kérdeztem, nem tudta angolul a nevüket, én meg valószínűleg nem értettem volna, még ha ő tudja is. Szóval a sárga porra és a narancssárga pasztillákra közölte, hogy azok fűszerek és gyógyszerek (spice and medicine). A sárgát kibontottam már, mint kiderült kurkumáról van szó, aminek valóban ismertek áldásos hatásai is. A narancssárgáról azt mondta, hogy csak nagyon keveset szabad használni belőle, de jó torokfájásra és gyomorpanaszokra is. A fekete magocskák nevét nem tudom, de ott főleg a rizsbe tették, azzal együtt főzték meg. 

A Sakthi feliratú zacskó curryt rejt, mi mást :) A mellette lévő zacskóban egy olajkeverék van, amit főleg édességek elkészítéséhez használnak fel. 

Az újságpapírba csomagolt kerek kis valami rizs. Legalábbis azt mondták. Édességekben láttam és ettem ilyen féle rizst, amikor megfő kicsit még átlátszó is. A búcsúebéden kaptunk olyan édességet, hogy tejes pudingszerű valamiben volt megfőzve ez a rizsgolyó, meg cérnametélt szerű tészta, csak nagyon kis darabokra vágva és volt benne mazsola, kardamom és kesudió. Isteni finom volt, valahova le is írtam a receptjét, remélem előkerül.  

Ezeken kívül hoztam még csapati készítéséhez lisztet, kardamomot, ami lényegesen olcsóbb, mint itthon és imádom tejes fekete teában.





2 megjegyzés:

  1. Ha nagyon szépen megkérlek, azt a kardamom fekete teás felhasználását leírod nekem. Van ugyanis kardamomom, de fogalmam sincs mire használhatnám. Köszi

    VálaszTörlés
  2. Érdekes fűszereket hoztál:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...