2011. december 31., szombat

Újévi malackák

Ezzel a kis egyszerű, de mutatós sós süteménnyel kívánok Mindenkinek boldog, egészséges és gazdag új évet! Főleg gyerekekkel, gyerekeknek elkészíteni nagy öröm, de én is szívesen molyoltam a malackák megformálásával és boldogan mutattam az első példányokat a páromnak :)

Hozzávalók:
30 dkg liszt
25 dkg túró
22 dkg margarin/vaj
5 dkg füstölt sajt
1 kiskanál sütőpor
1 csapott evőkanál só
1 kiskanál pirospaprika
fél kiskanál őrölt bors
egész fekete bors a szemeknek
1 tojássárgája

A tojássárga és az egész bors kivételével mindent összedolgozok. A tésztát lisztezett deszkán 3-4 mm vastagra kinyújtom, megfelelő méretű pohárral kiszaggatjuk a malackák fejét, majd kis gombócokat formálunk az orrnak  és háromszögeket a füleknek. A fejre illesztett nózikba orrlyukakat formázunk fogpiszkálóval, vagy kés hegyével és a füleket is felaplikáljuk. Két egész borsot nyomunk szemek gyanánt a tésztába, aztán tojássárgájával megkenjük őket és sütőpapírral bélelt tepsin betoljuk őket az előmelegített sütőbe. 25-35 percig sütjük, míg szép aranysárga színük nem lesz. 

A recept a Délmagyarország Gasztromagazinjából származik, annyi változtatással, hogy picit kevesebb margarint tettem bele. 


5 megjegyzés:

  1. Nagyon jó pofák ezek a malackák!

    VálaszTörlés
  2. Kedves, vidám malackákat sütöttél. BUÉK!

    VálaszTörlés
  3. De aranyosak, drága Titi Boldog Új Évet kívánok én is Nektek, és nagyon örvendek, hogy megismerhettelek, ha csak virtuálisan is:)

    VálaszTörlés
  4. Egy kicsit kevesebbet blogolsz mostanában, csak nem vizsgázol megint?
    Makacska blogszülinapi játékot hirdetett itt :

    http://makacskakonyhaja.blogspot.com/2012/01/elso-blogszulinap-es-jatek.html

    Nevezz be rá! Kíváncsi vagyok a szakácskönyveidre!
    És hiányoznak a jó tanácsaid, már a statisztikanézegetésbe is belefáradtam.

    Mariann voltam!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Mariann!
    Köszönöm, hogy gondolsz rám, a szakácskönyves dologról lemaradtam külföldi tartózkodás végett. A vizsgáim már elég korán letudtam, szakdolgozom, meg élvezem az új helyet, új ízeket, illatokat :) Mostanra kicsit gatyába rázódtam, úgyhogy visszatér az élet, ne aggódj :)
    Remélem nálatok is hasonlóan minden rendben!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...