2012. szeptember 7., péntek

Tökfőzelék

Elkészült a tartalomjegyzék az oldalhoz. És ekkor egy bődületes hiányosságot vettem észre... Még nem került fel a tökfőzi... Gyorsan pótolom. 

Hozzávalók:
40 dkg tök
2 dl tej
1 kis fej vöröshagyma
4 evőkanál tejföl
2 evőkanál liszt
kapor ízlés szerint
ecet ízlés szerint
vegeta ízlés szerint
só, bors

A hagymát üvegesre pirítjuk kevés olajon vagy vajon. Fagyasztott tökből vagy frissből is lehet készíteni, most fagyasztottból került rá sor. Kevés vizet öntöttem még a tökre, megfűszereztem és fedő alatt vártam, míg megpuhul. A tejfölben elkevertem a lisztet, felöntöttem tejjel a tököt és gyorsan  elkevertem benne a lisztes tejfölt. Habaráshoz többnyire a középen lyukas fakanalamat használom, így könnyebb csomómentesre elkeverni. Legvégül az ecetet teszem bele, vagy magának tesz mindenki, ahogy kívánja. Sokféle feltét illik hozzá, rántott sajttól kezdve, tükörtojáson és pörköltön át egészen a virsliig. 

1 megjegyzés:

  1. Én nagyon szeretem:)
    Ha megkérlek kiveszed a szóellenőrzést a megjegyzéseknél, mert olyan sokáig tudom kiböngészni azokat a fránya elferdített betűket:) Köszi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...