2012. szeptember 6., csütörtök

Spenótos palacsinta

Szeretem a spenótot, de többnyire főzeléknek készítem el, pedig mást is lehet belőle. Aztán szeretem a palacsintát is, de a hortobágyi, meg az édes verzió is frissítésre szorul időnként. Az eredmény ez a recept. 

Hozzávalók: 
250 gr spenót
fél fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 tojás
liszt
tej
kevés olívaolaj
fél kávéskanál szerecsendió
kis pohár tejföl
só, bors

A hagymát üvegesre sütöm egy kevés olajon, aztán belenyomom a fokhagymát is. A spenótot ráteszem, fűszerezem, picike vizet öntök alá és addig főzöm, amíg puha nem lesz. 

A palacsintatésztát kikeverem a két tojással, liszttel, tejjel. Hogy ne kelljen elővenni a robotgépet, először mindig a tojást adom a liszthez és kevés tejet, így könnyebb csomómentesre keverni, aztán csak hígítani kell. A tésztába teszek 4-5 evőkanálnyit a spenótból, majd kisütöm őket. A többi spenótot tejföllel sűrítettem és a kisült palacsintákba töltöttem. A tejfölbe is mehetett volna egy kis liszt, mert elég folyós maradt.

Ennyi spenót öt palacsintára elég. Ha elfogyna, de maradt még palacsinta, akkor tölthetünk bele túrót, tejföllel kikeverve, sóval, borssal ízesítve. Négyrét hajtva, tejfölpöttyel a tetején tálaltam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...