2012. november 1., csütörtök

Brokkolis quiche

Ismét egy quiche. A brokkoli feléből mi más, mint krémleves készült, a másik fele pedig feltét lett. Bátran variálható, egyszerű és nem jár sok mosogatnivalóval.


Hozzávalók: 
20 dkg liszt
10 dkg vaj/margarin
70 ml hideg víz
csipet só

2 paradicsom
fél brokkoli
1 nagy doboz tejföl
1 tojás
reszelt sajt
metélőhagyma
só, bors



A lisztből, vajból, vízből és csipet sóból tésztát gyúrok gyorsan dolgozva. A kis gombócot letakarva legalább fél órára hűtőbe teszem. Érdemes belőle dupla adagot készíteni, a másik felét lefagyaszthatjuk.


A hűtőből kivéve kinyújtom a tepsi méreteinek megfelelően, plusz kb. 2,5 centis peremet alakítok neki. A tészta alját óvatosan megszurkálom villával. Aztán mehet rá a feltét. A brokkolit apró rózsákra szedtem, hogy át tudjon sülni. Az egyik felére tettem pulykasonkát is a család húsevő részének. A tejföld kikevertem a tojással, sóval borssal és ráöntöttem a tésztára. Utána jött a karikára vágott paradicsomot és megszórtam reszelt sajttal, aminek a tetejére metélőhagymát is tettem. Előmelegített sütőben a sajt pirulásáig sült. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...