2013. január 7., hétfő

Anzac keksz

Szerintem mindenki tudja, milyen is az, ha nincs otthon tojás, pedig kéne... Én is így jártam egyik nap, amikor egyik kis kekszre fájt a fogam. Körbenéztem és több helyen is rábukkantam az Anzac kekszre. A név egy rövidítésből ered: Australian and New Zealand Army Corps. 


A variációk közül végül Dublin felett az ég című blogét sütöttem meg. Erikánál elolvashatjátok a történetét is.  

Hozzávalók:
5 dkg zabpehely
15 dkg kókuszreszelék
10 dkg liszt
5 evőkanál cukor
10 dkg margarin
1 evőkanál méz
1,5 teáskanál sütőpor

Az arányokon kicsit változtattam, mert nem csak tojásom nem volt, de elég zabpelyhem se. A szódabikarbónát is lecseréltem sütőporra. Azért így is összeállt a tészta. A száraz hozzávalókhoz kevertem a felolvasztott margarint és a mézet. Aztán hozzáadtam a két evőkanál meleg vízben felpezsegtetett sütőport. Kis korongokat formáltam belőle és sütőpapírral bélelt tepsire fektettem őket. Előmelegített sütőben 15 percig sütöttem. 


Köszönet a receptért, Erika!

1 megjegyzés:

  1. Ezt jól összehoztad. Elkészítendők listájára felvéve.
    Bopldog Uj Évet kívánok ! - remélem még nem nagyon késtem el :))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...