2013. február 4., hétfő

Édeskömény krémleves

Szeretem a leveseket, főleg így télen. De amit igazán szeretek, azok a krémlevesek. És nem csak olyan önös és praktikus célokból, mert gyorsan elkészíthetők és nem kell sokat mosogatni utánuk. Inkább a kellemes, selymes ízükért, a tetején ropogós pirított kenyérkockákért és az olvadozó reszelt sajtért, mellesleg megzümmögtethetem kedvenc konyhai eszközöm, a botmixerem. 

Életemben először ettem és készítettem édesköményt. Persze a neten jártam utána az elkészítési módoknak. Salátának még korai az ismerkedés, nem biztos, hogy ízlett volna az intenzív, ánizsos íze, így lett belőle krémleves. Az eredeti recept forrása ki más lenne, mint Chili&Vanilia.


Hozzávalók:
1 közepes édeskömény gumó
1 kis fej vöröshagyma
1 tyúkhúsleves alaplé
1 evőkanál nádcukor
1+1 evőkanál vaj/margarin
1 narancs húsa
fél citrom leve
fél evőkanál kurkuma
só, bors
3 evőkanál olívaolaj

A hagymát felvágom és az evőkanál vajon megdinsztelem. A nádcukrot hozzáadtam, kevergetve megvártam míg elolvad és egy kis színe nem lesz. Az édekömény gumó tetejét levágtam és félreraktam. A gumó jó háromnegyedét felkockáztam és a hagymához adtam. Pár percig főztem. A narancs filézéséhez nem volt sok türelmem, ezért a meghámozott narancsgerezdeket félbevágtam és mentek a fazékba. Sóztam, borsoztam. Tyúkhús alaplével felöntöttem és lefedve főztem, míg meg nem puhult az édeskömény. 

A maradék édesköményt hajszálvékonyra igyekeztem vágni, ahogy a szárát is. A bóbitáját, azt a zöld kis pamacsot meg apróra téptem. Egy müzlis tálba tettem őket és meglocsoltam olívaolajjal és pár csepp citromlével. 


A levest leturmixoltam, közben hozzáadtam egy evőkanál vajat, fél evőkanál kurkumát és a fél citrom levét. C&V eredetileg sáfránnyal készítette, de az nem volt itthon. Viszont gyönyörű sárga színe lesz ettől is a levesünknek., egyéb rengeteg jótékony hatásáról már nem is beszélve.

Az olívaolajos szeleteket és a szárat levesbetétként használjuk, az olívaolajból csepegtethetünk még egy kicsit a leves tetejére, aztán jó étvágyat!

1 megjegyzés:

  1. De jó!
    Én is megfőztem egy pár hete, hihetetlen, hogy milyen sokféle változatban lehet krémlevest gyártani belőle!

    Üdv. Mariann!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...