2014. február 16., vasárnap

Málnás-túrós nyers torta

Gluténmentes és nem túl édes, röviden ennyiben összefoglalható ez a kísérleti példány. A banántól egy kissé puha lett az alja, nem vágható szépen. Ezért ezekkel az összetevőkkel akár pohárkrémnek is el tudom képzelni. Másik megoldás az lehet, hogy banán nélkül, több dióból és aszalványból csinálunk hozzá alapot.


Hozzávalók a tésztához:
20 dkg darált dió
5 dkg aranymazsola
5 dkg aszalt szilva
1 banán
1 evőkanál vaníliás cukor
csipet só

Krémhez:
25 dkg túró
200 gr habtejszín
1 evőkanál vaníliás cukor
3 marék málna

Az aszalt sárgabarackot és a mazsolát késes aprítóban összemixeljük a dióval, cukorral, banánnal és csipet sóval. Sajna megadta magát az aprítóm, de kávédarálóban, vagy esetleg előtte kisebb darabokra vágva botmixerrel is összezúzva is megfelelő állagot érhetünk el. Ezt a masszát beleegyengetjük egy tortaformába. Amíg a krémet elkészítettem, a formát betettem a mélyhűtőbe. 
A tejszínt felvertem egy evőkanál vaníliás cukorral, majd óvatosan hozzákevertem az előre kicsit összetört túrót. A tésztára tettem még a nyáron eltett málnából, erre rákentem a krémet, majd a tetejét is díszítettem málnával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...