2014. március 17., hétfő

Házi vaníliás karika

Remek teasüti, kávé, meg habos kakaó mellé is tökéletes választás :) TücsökBogár konyhájában akadtam rá, nagyon jó a tésztája, és bár nekem első ránézésre soknak tűnt ennyi lisztből, nem bántam meg, hogy nem feleztem meg az adagot. Csak kis módosítással éltem, az eredetihez képest tettem bele reszelt citromhéjat, és kevesebb cukrot adtam hozzá. Kukoricalisztet 5 dkg rétes liszttel helyettesítettem.
TücsökBogár, köszönjük a receptet!

Egy doboz vaníliás karika a nőnapi tulipánjaim társaságában :)

Hozzávalók:
35 dkg liszt
5 dkg rétes liszt
25 dkg vaj/margarin
1 teáskanál sütőpor
15 dkg porcukor
1 evőkanál vaníliás cukor
fél citrom reszelt héja
3 tojássárgája
csipet só
20 dkg étcsoki/tejcsoki
1 evőkanál étolaj

A csoki és az olaj kivételével mindent alaposan összegyúrtam, aztán ment a hűtőbe fél órát pihenni. Az étcsokit vízgőz felett felolvasztottam az olajjal. A majdnem fél centisre nyújtott tésztát egy kávéscsészével szaggattam ki, a közepén a lyukat pedig egy kis kupakkal. Linzerkiszúróval azért gyorsabb, de így sem volt vészesen pepecselős. Sütőpapíros tepsiben előmelegített sütőben nekem 15 perc alatt sültek meg, TücsökBogárnál 150 fokon 10-12 perc alatt. 

A mártogatás helyett jégkrém pálcikával vittem fel a csokit a karikák aljára. Így nem égette meg a meleg csoki a kezem, meg szebben rá tudtam simítani. Ha túl folyós lenne a csoki ehhez a művelethez, akkor egy nagyon pici tejet löttyintsünk hozzá, ettől nem lesz folyósabb, épp az ellenkezője. 

A karikákon végül hagyjuk megdermedni a csokit hűvös helyen. 

Jaj de jó a habos kakaó :)

1 megjegyzés:

  1. Hát ez isteni:) És a tulipánjaid is, meg a kis pöttyös bögréd is nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...