2011. február 28., hétfő

Kukoricás-tarjás gerslisaláta

Sóleten kívül eddig másként nem ettem gerslit. Azt kell mondjam, hogy sajnos! Már egy ideje ott lapult a polcon, bevetésre készen. Eredetileg tésztasalátát akartam készíteni, de bevillant, hogy miért ne lehetne helyettesíteni a tésztát valami egészségesebbel. A hántolt árpa, vagyis a gersli nyomelemdús és magas rosttartalmú, ősi gabonaféle. A kép ne tévesszen meg senkit! Ronda, de finom :)

Hozzávalók: 
200 gr hántolt árpa, avagy gersli
fél doboz konzerv kukorica
10 dkg füstölt tarja
1 fej hagyma
1 kisebb kaliforniai paprika
1 kis pohár tejföl
só, bors
ízlés szerint vegeta vagy zöldségleveskocka 

A gerslit előző nap többször alaposan átöblítettem, majd dupla annyi hideg vízben áztattam egy napig. Másnap megint átmostam. Mivel sokáig áztattam, ezért kétszeres vízben tettem fel főni, a vízbe raktam sót, borsot, meg egy zöldségleveskockát is. Fedő alatt kis lángon főztem egy ideig, mikor már nem volt rajta víz, elzártam a gázt és a fedőre tettem egy konyharuhát félbehajtva, hogy még párolódjon magában egy kicsit. Nekem nem égett le, de lehet, hogy érdemes pár csepp olívaolajat tenni a főzővízbe. Kis kockákra felszeltem a tarját és a kaliforniai paprikát. A hagymát apróra vágtam, lehet hozzá lilahagymát is adni, szép színes salátánk lesz akkor. Körülbelül negyed órát hagytam állni a gerslit, majd hozzáadtam a tarját és a zöldségeket. Végül összekevertem a tejföllel. Nem is hittem volna, hogy ilyen finom, jó néhányszor megkóstoltam :) 
Úgyhogy ezennel befogadottnak nyilvánítom a kiskonyhámba a gerslit, de lehet, hogy maradok az árpagyöngy elnevezésnél, mert a gerslit töri a nyelvem... Jó lesz a krumpli, rizs, tészta mellé/helyett köretnek is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...