2011. február 26., szombat

Mandulás cérnametélt tejben

Nem elég, hogy két hónapig így is, úgy is egy indiai vidéki iskola menzáján fogok élni, már most is ezzel traktálom a családot. Sokat nem tudok az indiai konyháról, azon kívül, hogy Budapest legjobb indiai kifőzdéje közelében lakom és hogy sok curryt használnak. Szóval itt az ideje megismerkedni és barátkozni az ízekkel. Elsőként Rosta Erzsébet: Vegetáriánus konyha Indiában című műve után nyúltam, vagyis kattintottam. Először a cérnametélt újraértelmezése fogott meg. Persze rögtön az édesség. Egyébként, ha a vargabélesre gondolunk, nálunk sem ismeretlen a cérnametélt édességekbe való felhasználása.

Hozzávalók 4 személyre: 
250 dkg cérnametélt
700 ml tej
4 evőkanál vaj
4 evőkanál cukor
5 evőkanál barnacukor
1-2 maréknyi mazsola
2-3 evőkanál hámozott mandula 

A tejet, a vajat és a cukrot felteszem melegedni. Beleteszem a félbetört cérnametéltet, majd hozzáadom a mazsolát és a mandulát. Néhány csepp rózsaaromát is ír hozzá az eredeti recept, de olyat még nem is láttam. A rózsával való legközelebbi találkozásom a Bulgáriából hozott rózsalekvár volt. De már rég elfogyott az is, szóval egy rumaromával váltottam fel. Jól összekeverem az egészet, letakarom és 2 percig főzöm forrás után. Nagyon gyorsan kész van a tetejére kevés hámozott, szeletelt mandulát tettem, csipetnyi fahéjjal és szerecsendióval megszórva. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...