2011. március 3., csütörtök

Kőkemény kenyérke

Elfelejtettem zsemlét venni a boltban... Emberem hazajön, üres a bele, vacsora sehol, de legalább hiszti sincs (csempe van, de a falon :). Szóval nekiálltam orvosolni a problémát.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
3 dkg friss élesztő
1 dl langyos víz
só, pici cukor

Az élesztőt felfuttattam az 1 dl vízben a cukorral. A liszthegy közepébe krátert vájtam, beleöntöttem az élesztőt és jól összegyurmáckoltam. Kellett még hozzá egy pici meleg víz. És kb. öt percig dagasztottam Viszonylag kemény tésztát kaptam. Meleg helyen kelesztettem körülbelül fél órát, majd betettem a sütőbe, amit éppen csak akkor gyújtottam be, hogy legyen még egy kicsi ideje kelni. Körülbelül 1,5-szeresére kelt meg összesen, egy elefántot is agyon lehet vele ütni és borzalmasan sápadt lett. Legközelebb már csak Limara receptjeivel próbálkozom. Végül az ember megette a maradék kuglófot, csak hogy ne sajnáljátok annyira :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...