2011. április 29., péntek

Kapros-tejfölös darált hússal töltött zsemle

A félig szikkadt zsemlék újraszületése nem ért véget az epres túrókrémmel töltött zsömlénél. Maradt még két zsemle és maradt a kapros töltött tök töltelékéből is egy kevés. Hát mi sem egyszerűbb, mint összepásszintani őket, így még az ember is nagyon örül, hogy valami husis is került eléje vacsorára.

Hozzávalók 2 zsemléhez: 
2 félig szikkadt zsemle
10 dkg darált hús
4 evőkanál tejföl
1 dl tej
hagyma
fokhagyma
kapor
kevés olívaolaj
só, bors

A tölteléket elkészítem, ahogy a kapros töltött töknél volt írva. Vagyis én most nem készítettem, hanem maradt. Röviden: hagymát, fokhagymát dinsztelni, husi rá, só, bors, kapor. A maradék töltelékhez hozzákevertem 4 evőkanál tejfölt, a félbevágott zsemlék kicsipkedett belsejét. Kicsit sóztam, borsoztam, majd ezzel megtöltöttem a tejben megforgatott zsemléket. A külsejüket is egy pillanatra tejbe mártom, így lesz finom ropogós kívül, de nem lesz száraz. A tetejükre kiskanál tejfölt teszek és meghintem egy kis kaporral. Előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben 15 percig sütöm. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...