2011. április 27., szerda

Kapros töltött tök

Sütés után
Finom zsenge tököcskét vettem tegnap, pont tölteni valót. Rájöttem, hogy nekünk a töltött zöldségek az ideális kompromisszumos ételek, így megkapja a párom a húsadagját én meg a zöldséget. 





Sütés előtt
Hozzávalók:
1 szép tök (kb. 70 dekás)
30-40 dkg darált hús
2 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
2 evőkanál tejszín
2-3 evőkanál olívaolaj
kapor
tejföl
só, bors
tetejére reszelt sajt

A tököt jól megmostam, félbevágtam és a közepét kivájtam. Besóztam és félretettem. A hagymát, fokhagymát felvágtam, kevés olívaolajon megdinszteltem, majd ment rá a darált hús és két evőkanál tejszín. Sóztam, borsoztam és adtam hozzá kaprot is. Legjobb friss kaporból, most sajna csak szárított volt otthon, abból tettem bőven, hogy legyen íze. Mikor már majdnem kész a hús, megtöltöm vele a tökfeleket, tejföl teszek a tetejére és megszórom reszelt sajttal. Előmelegített sütőben addig sütöm, amíg a sajt meg nem pirul a tetején. Mi még utólag is tettünk rá egy kis tejfölt, ha gazdagítani szeretnénk, akkor főtt rizst vagy gerslit keverjünk a darált húsba.

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki, egyszer ettem töltött tököt, de az nem így készült, nem is így nézett ki, és nem is tetszett, de ez nagyon guszta.

    A Kreatív Blogger díjnál javítottam, kiegészítettem még három dologgal, és kitettem az oldalsávba, ott olvashatod el.:)

    VálaszTörlés
  2. Én így ettem és nagyon szeretem. :) A kaprot hagynám csak ki belőle, mert azt Bencém nem eszi meg :(

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...