2011. szeptember 1., csütörtök

Harcsapaprikás túrós csuszával

Más husit nem nagyon eszem mostanság, de a halfogyasztásunk az jóval az eddigi átlagunk fölött van. Köszönhető ez édesapámnak is, akire hosszú évek óta végre mostanság rámosolyog a horgászok szerencséje. Így lett a kedvenc halam (a tonhal mellett) az amur. Most viszont inkább a harcsapaprikásról értekeznék. Ez a mű egy kooperáció eredménye, a párom volt a felelős a halért, én  meg a túrós csuszáért. A köret ötlete persze az ő szegedi agyából pattant ki :)

Hozzávalók: 
0,5 kg (afrikai) harcsafilé
1 kis doboz tejföl
1 halászlékocka
1 nagy hagyma
1 evőkanál liszt
szegedi fűszerpaprika
só, bors

A hagymát felvágjuk és olívaolajon megdinszteljük. Félrehúzzuk a tűzről és hozzáadjuk a pirospaprikát Az alaposan lemosott és kis darabokra vágott halfilét a hagymára tesszük, ráöntjük a 2,5 dl forró vízben feloldott halászlékockát is. Sózzuk és borsozhatjuk is, de az elhagyható. Miután a hal megfőtt, az evőkanál liszttel elkevert tejföllel behabarjuk. Most a piacon szereztem be az afrikai harcsafilét, a másik sajnos annyira drága volt, hogy inkább ilyet vettem, de nagyon finom lett ebből is.
Köretként túrós csusza volt, szalonna nélkül, de ez ízlés és étvágy kérdése, mi így sem maradtunk éhesek. Egyébként simán kenyérrel is nagyon finom, jó kis tunkolgatni való, krémes szaftja van. Ráadásul meglepően gyors elkészíteni. 

4 megjegyzés:

  1. ááááájjjjjjaaaaajjjjajjj! kész megrontás, ti szögedi boszorkányok :) hogy én ezt hogy imámdom?!!!

    VálaszTörlés
  2. én is én is, nagy kedvet csináltál hozzá!

    VálaszTörlés
  3. Ez a kedvencem! Vendéglőben víz mellett,-de már nem víz mellett is,- csak erre vágyom. Repítsél egy kicsit belőle, amíg harcsafellelhetőségi helyet találok magamnak.
    Puszi, ezért szeretlek!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...