2011. november 19., szombat

Tökösségek 2. - Pikáns sütőtökös muffin

A tökösségek második szereplője egy konyhai véletlen eredményéből született... mondhatná, hogy baleset, de hát azért ilyet mégse :) Tökös quichet készítettem éppen, amikor feltűnt, hogy nem fog elférni az a mennyiségű  püré, amit előkészítettem a tepsiben. Pánikról szó sincs, akkor lesz a maradékból muffin.

Hozzávalók 12 darabhoz:
kb. 20 dkg sütőtökpüré
1 evőkanál tejföl
1 tojás
15 dkg liszt
3 evőkanál barna nádcukor
3 evőkanál cukor
1 csomag sütőpor
chili
só, bors
1 teáskanál fahéj


A száraz hozzávalókat összedobtam, utána hozzákevertem a sütőtökös püréhez, ami hasonlóan készült, mint a sütőtöklepénynél. Tehát a tökpüréhez egy tojássárga és a tejföl, só, bors, chili, aztán ehhez kevertem óvatosan a kemény habbá vert tojásfehérjét. Utólag jutott eszembe, hogy már sóztam, borsoztam és még chilit is szórtam a tökpürébe, de ennek ellenére remek összhangot alkottak az édes ízzel. A muffinokat a szilikonos tepsimben sütöttem meg előmelegített sütőben 25 perc alatt. Mivel a tökhöz nem tudom a pontos mennyiséget, ezért még annyit hozzáteszek, ha túl száraz lenne a muffintészta, akkor egy kis olívaolajjal lazítsuk, ha meg túl híg lenne, akkor még egy kis lisztet adjunk hozzá.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...