2011. december 9., péntek

Céklakrémleves

Szereztem új botmixert, egy nagyon tuti kis darabot, ez volt a próbaköre, a cékla pürésítése. Nagyszerűen vette az akadályt :) Indulhat a krémlevesek dömpingje! Elsőként céklából csináltam egyet, a recept - kisebb-nagyobb módosításokkal - Chili & Vanília oldaláról származik. 

Hozzávalók 2 személyre:
1 közepes cékla
1 közepes fej vöröshagyma
1 kis pohár tejföl
1 evőkanál vaj/margarin
1 kupaknyi citromlé
1 evőkanál cukor
1,5 teáskanál őrölt rozmaring
só, bors

A vöröshagymát a vajon megdinszteltem, majd az apró kockára vágott céklát egy kevés vízzel felöntve rátettem. Ezután lefedve pároltam 5 percig. Felöntöttem 1 liter vízzel, sóztam, borsoztam és addig főztem, míg majdnem puha lett. Az új csodabotmixerrel pürésítettem a céklát. A tejfölbe tettem két-három evőkanállal a levesből, majd hozzáöntöttem  a leveshez, megcukroztam, hozzáadtam a citromlevet és jól összekevertem.

1 megjegyzés:

  1. Csodás színe van, sajnos én még nem vagyok ilyen bátor a céklával:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...