2012. szeptember 18., kedd

Sajtos-mogyorós harcsafilé

Anyuéknál rendületlenül terem a két mogyoróbokor. Igen sokat, így a fokhagymanyomóval nekiesve törtünk múltkor egy jó adagot. Jobban szeretem ezt a mogyorót jobban szeretem a földimogyorónál. És nem csak süteményekbe lehet használni.

Hozzávalók:
2 filézett harcsaszelet
1 marék törökmogyoró
5 dkg sajt
2,5 dl tej
1 evőkanál liszt
1 evőkanál vaj/margarin
só, bors

A harcsa bőrét levágtam, megmostam a szeleteket. Sóztam, borsoztam és félretettem, amíg elkészült a szósz.

A mogyorót nyújtófával darabosra törtem és egy serpenyőben pár percig pirítottam. Az olvasztott vajba elkevertem a lisztet és az apró darabokra vágott sajtot. Egyébként azt a sajtot használtam fel, ami megmaradt a hidegtálhoz készült sajtmadárkák és szívecskék után. Sűrű kevergetés mellet megvártam míg elolvad a sajt is, beleszórtam a mogyorót, majd lassan, kevergetve felöntöttem tejjel. Az így nyert mogyorós-sajtos besamel mártást sóztam, borsoztam. 

Egy teflonedénybe kevés olajat öntöttem, rá a harcsaszeleteket, majd fedőt rátéve megvártam, míg kifehéredik a harcsa húsa. Ekkor ráöntöttem a mártást és még 20 percig sütöttem. Rizzsel tálaltam, néhány mogyoródarabbal a tetején. 

2 megjegyzés:

  1. Imádom ezt a mogyorót:) Olyan ritka már nálunk is, az üyletben pedig borzasztóan drága. És igazán különleges lehet vele a hal.

    VálaszTörlés
  2. Én meg imádom a harcsát, hát még mogyoróval.... csak sajnos drága:( Szívesen megkóstoltam volna:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...