2012. szeptember 19., szerda

Spenótós lasagne

A spenótot nem tudom megunni. A múltori spenótos palacsinta után következzék a spenótos lasagne. 

Hozzávalók:
lasagne tészta
450 gr spenót
fél fej vöröshagyma
kevés olaj
1 evőkanál vaj/margarin
fél evőkanál liszt
2,5 dl tej
fél kiskanál szerecsendió
reszelt sajt
só, bors

Az olajon üvegesre pirítjuk a hagymát, aztán hozzáadjuk a spenótot és kevés vízzel felöntjük. Sózzuk, borsozzuk, esetleg vegetát is tehetünk hozzá. 

Elkészítjük a besamel mártást, ehhez az olvasztott vajban elkeverjük a lisztet, majd folytonos kevergetés mellett hozzáadjuk a tejet. A szerecsendió mellé pici sót ebbe is tehetünk. 

Ha megfőtt a spenót, öntsük hozzá a mártást és keverjük el alaposan. Egy kis területű tepsibe először a spenótból tettem, majd jött a lasagnetészta. Úgy osszuk be a rétegezésnél a spenótot, hogy a tetejére is az kerüljön. Megszórtam reszelt sajttal és ment az előmelegített sütőbe. Amikor a tészta megpuhult és a sajt is pirulni kezd, kivehetjük.

3 megjegyzés:

  1. Imádjuk a spenótos ételeket, bár én nem annyira vagyok oda érte, mint a család. Spenótos lasagnet én is szoktam készíteni. Szerény a feltett képed, pedig nagyon jól néz ki.:))

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tücsi!
    Igazából ez a kaja nem a szép, hanem inkább a finom kategória illik fogalmaim szerint :) A fényképezést meg még nagyon tanulnom kéne, igazad van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát még nekem mennyit kellene tanulnom fényképezés terén....de ami késik sz nem múlik. Szerintem is csak finom legyen, a többi meg jön magától. Ha tudnád, hogy én mennyit veszködtem az első évben a fényképek miatt. Megnéztem a blogodat, jó kis képeid vannak!:)) Szép napot!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...