2012. szeptember 13., csütörtök

Zellersó - Celery salt VKF! 51.

Szeretem a zellerkrémlevest, de mindig megmarad a zöldje. Egy-két szálat elhasználok karfiollevesbe, húslevesbe az íze végett, de ennyi. Aztán meg, amikor nincs friss, biztos kéne...
Nyárikonyha Vigyázz! Kész! Főzz! kiírására osztom meg ezt a nagyon egyszerű, receptnek nem is mondható zellerlevél-felhasználási módot.  

Hozzávalók:
néhány szál zellerzöld

A leveleket leszedtem a szárról, megmostam és nagyon apróra vágtam. Összekevertem sóval és sütőpapírra téve kiszárítottam. Ez a procedúra időjárásfüggő, a kánikulában két nap alatt teljesen száraz lett. Néha megforgattam villával. Télen a radiátorra téve lehet szárítani. Aromazárós kis üvegbe tettem. Meglepően sok mindenhez használok belőle egy-egy csipettel. 

És most következzen egy újdonság, nevezetesen nyelvgyakorlás céljából és a "konyhanyelvben" való jártasságom növelése érdekében időnként angolul is fogok írogatni. Hol kétnyelvűen a posztokat, hol csak angolul, esetleg rászánom magam egyszer-egyszer a törökre is. Hogy könnyítsek a dolgon, azok kedvéért és a magam érdekében is, akik nem annyira járatosak az angol konyhanyelvben, a recept végén a számomra új, nagyon szakbarbár, vagy csak hasznos szavakat kiírom. Remélem más is tud tanulni esetleg belőle. 

I don't want to start it beg your pardon before the post, yes I know how is my English, not the best one, but I try to improve it. My first recipe in English is not really a recipe, it is very simple. We can use the head of the celery in a lot of way, but I always have problem how to use the leaves. I don't want to throw them out, so I made from it celery salt. 

Ingredients:
a few leaves from a celery
salt


I cut off the leaves from the branch and washed them. I chopped the leaves as teeny-tiny as much I could. Then I mixed it with salt, put it on baking paper and left it there for a few days until it will be totally dry. Sometimes I mixed it again with a fork so every part of it can be dry. At winter you can put it close to the heater. I filled with the celery salt a little bottle which is good to preserve the flavour.You can use it for a lot of food. 

Dictionary:
celery - zeller
head of celery - zellergyökér
baking paper - sütőpapír
teeny-tiny - iciri-piciri
chop - aprít, felvág




1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...