2015. február 17., kedd

Paella

Férjem időnként fellángol, és nekiáll spanyolul tanulni. Először a Duolingo nevezetű ingyenes programmal kezdte. Nagyon szuper, csak ajánlani tudom mindenkinek. Magyar oktatási nyelvvel nem sok minden érhető el, de angollal már sok minden. 
A paella hagyományos spanyol egytálétel, egy kis ösztönzésnek szántam. Nyelvtanulás gasztronómia által. A pasik gyomrán keresztül vezethet az út akár az agyukig is :)



Hozzávalók:
250 gr barna rizs
fél kaliforniai paprika
1 nagy sárgarépa
1 üveg paradicsomszószos kagyló (kb. 300 gr)
1 evőkanál sáfrány
3 evőkanál olívaolaj
1 vöröshagyma
1 csokor petrezselyem
frissen őrölt színes bors
natúr vegeta

Eredetileg külön erre a célra használt serpenyőjük van a spanyoloknak, és fedő nélkül készítik, én a gasztromultikulti nevében wokban készítettem el, letakarva, hogy gyorsabban kész legyen. Érdemes olyan serpenyőt használni, aminek jó a bevonata és nem ég könnyen le benne.
A hagymát megdinszteltem az olívaolajon. Csak tasakos rizs volt itthon, de nem zavartattam magam, kibontottam, és rátettem az olajra. Összeforgattam a sáfránnyal. Felöntöttem vízzel, hogy ellepje, plusz még két ujjnyi. Megfűszereztem, és beletettem a kockára vágott répát. Fedő alatt főztem egy ideig, majd amikor már majdnem kész volt, rádobtam a kaliforniai paprikát. Vághatjuk kockára, vagy vékony csíkokra. Jöhetett a paradicsomos kagyló, végül a petrezselyemmel megszórtam.
Néha megkevertem, kellett még vizet adni hozzá, de alapvetően egy gyors, egyszerű ebéd lett, kevés mosogatnivalóval. Ahogy szeretem :) 
Kagyló helyett lehet csirkemellel is készíteni, és persze igény szerint dúsítani bármilyen zöldséggel, amihez kedvünk szottyan.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...