2011. január 31., hétfő

Kakukkfüves cukkínivel töltött pirog

Oroszország konyhájáról a borscs után rögtön a pirog ugrik be. Eme remek töltött tésztát most kissé reform változatban készítettem el. Ugyebár beszereztem mostanság egy kis rozslisztet, szóval ez nem maradhatott ki belőle és húsos verzió helyett inkább olyan babacukkínivel töltöttem meg (olyanra gondolok, amit mondjuk még nem töltenénk, mert ahhoz kicsi). Najó, az emberem kedvéért egy kis kolbász is belefittyent, de inkább csak az ízéért. 

Hozzávalók a tésztához:
15 dkg sima búzaliszt
15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
1 tojás + 1 tojássárgája a kenegetéshez
10 dkg puha vaj
1 teáskanál sütőpor
fél teáskanál só
1 kis pohár tejföl
tetejére lenmagot és szezámmagot szórtam

A hozzávalókat összegyurmáckoltam, egy gombóccá formáltam és folpackba tekerve betettem a hűtőbe egy jó órára. Míg a tészta telelt, addig megcsináltam a tölteléket. 

Hozzávalók a töltelékhez:
3 babacukkíni
1 nagy fej hagyma
1 kis darab kolbász (csabai lángoltat tettem bele)
2 teáskanál kakukkfű
fokhagymás fűszervaj (ha nincs, vaj + 1 gerezd fokhagyma)
bors



A fűszervajat felolvasztom és beledobom a felaprított hagymát és a kicsi darabkákra vágott kolbászt. Míg ők sisteregnek kettesben, addig a cukkinit alaposan megmostam és hámozás nélkül kisebb kockákra vágtam. Aztán cukkínit is bedobtam a fazékba és fedő alatt kicsit megpároltam, de nem készre, mert még a sütőben is fog puhulni. Megszórtam kakukkfűvel és kevés borssal. 

Miután a tésztának lejárt az ideje, begyújtottam a sütőt, a belisztezett asztallapon vékonyra nyújtottam  a tésztát (persze előtte levettem a terítőt és áttöröltem;). Az a vékony olyan 2-3 millimétert takar. Egy kávés csészealj segítségével nagyobb köröket vágtam a tésztából. A körtészta felébe ment a töltelék, majd félbehajtottam és villával lenyomkodtam szélét. A tetejüket megkentem felvert tojássárgájával, amihez egy icike-picike vizet adtam. Végül megszórtam lenmaggal és szezámmaggal, mert ezek mindig vannak itthon a hörcsög miatt, hogy szép legyen a szőre :). Lehet rá napraforgómagot és tökmagot is szórni. Az előmelegített sütőben 40-50 percig sütöttem. Jó étvágyat hozzá!

ui.: a cukkíni és kolbász maradék levéből, ami a párolódás során keletkezett, lehet a pirogok mellé egy jó kis mártást is kreálni. Csupán néhány kanál natúr joghurtba, vagy tejfölbe kell belekeverni a levet és kicsit utána sózni, borsozni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...