2011. december 1., csütörtök

I love főzelék 1. - Fütyülős répafőzi

Talán már említettem, hogy kedvenceim közé tartoznak a főzelékek. Ennek ellenére nagyon kevés főzelékreceptet tettem eddig fel. Ezt egyrészt pótolni szeretném, másrészt a főzelékek népszerűsítése érdekében egy kis sorozatot készítek belőlük. A sárgarépától köztudottan nagyszerűen lehet fütyülni, így emiatt a hasznos funkciója miatt először belőle készítek főzit. Nektek melyik a kedvenc főzeléketek?

Hozzávalók:
6-8 sárgarépa
1,5 evőkanál liszt
1 evőkanál vaj/margarin
1 evőkanál olívaolaj
1 teáskanál barna cukor
1 kiskanál koriander összetörve
1 teáskanál (szárított) petrezselyem
kevés víz
tej
só, bors

A sárgarépákat megpucolom, aztán kis vagy közepes lyukú reszelőn lereszelem egyenesen bele a fazékba. Hozzáadom a vajat és az olívaolajat. Amíg a vaj el nem olvad, addig kevergetem a tűz felett, aztán meg öntök alá egy kevés vizet és lefedve párolom. Staubolással sűrítettem, ami csupán annyit tesz, hogy miután megpuhult a répa, rászórtam a lisztet és alaposan elkevertem. Ha sok víz lenne alatta, akkor hajlamos a csomósodásra, ezért tényleg csak keveset löttyintsünk alá. Ezután felengedtem tejjel, kicsit többel, hogy ellepje a répát. Sóztam, borsoztam, cukroztam és egy kis koriandert is tettem bele, ami segíti az emésztést és vértisztító hatású is. 

Régebbi főzelékreceptjeim:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...