2011. december 13., kedd

Különleges túrókrém + az első kis csíráim

Néha bekattan valami és elég furcsa párosításaim születnek ízek terén. Ezekről többnyire hallgatok, mert legtöbbször nem jól sülnek el, de most ehető ötletnek tűnt kurkumát és bazsalikomot tenni a túrókrémbe.

Hozzávalók:
125 gr túró
1-2 púpozott evőkanál tejföl
1 teáskanál kurkuma
néhány levél friss bazsalikom
1 teáskanál lenmag
1 teáskanál szezámmag
kevés só

A túrót krémesre kikeverem a tejföllel, amiből pontosan annyit tesz mindenki, amilyen lágyra szeretné. A bazsalikomleveleket megmostam, picire fölaprítottam. Ezután már csak a fűszerezés van hátra és pirított kenyérre kenve elégedetten lehet majszolni egy nagy bögre teával vacsorára, vagy reggelire. 

Vagy, ha ennyivel nem érjük be így tél felé közeledve és szeretnénk egy jó adag vitaminnal is megpakolni a szendvicsünk, akkor csíráztatott magokat is tehetünk rá. Most nálunk retek és zsázsa csíra ment rá.

Először vattán és papírzsepin próbáltam csíráztatni, elég rossz eredménnyel (amatőr...). A kudarc miatt egy darabig szüneteltettem a dolgot, meg hát a csíráztató tálak nem éppen olcsók. Aztán rátaláltam a befőttesüveges megoldásra. Tiszta üveg, bele a magok, üveg szájára gézt erősítettem befőttes gumival, aztán napi kétszer átmostam őket, az üveget meg úgy kell tartani, hogy a fölös víz kicsuroghasson. Érdemes először kisebb adaggal próbálkozni, megtalálni a megfelelő fényviszonyokat, stb. Itt találtok leírást róla, meg fázisfotókat, köszi az ötletet a kitalálónak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...